Teatr Telewizji TVP

Teatr w VOD

Moralność pani Dulskiej

Nowa telewizyjna inscenizacja dramatu Gabrieli Zapolskiej w reżyserii Marcina Wrony. W roli głównej wystąpiła Magdalena Cielecka.

„Moralność pani Dulskiej” napisana w 1906 roku została nazwana przez nią samą „tragifarsą kołtuńską”. Akcja toczy się w mieszkaniu Dulskich we Lwowie (istnieje również wersja krakowska sztuki). Głównym problemem utworu jest kryzys moralności mieszczańskiej ukazany przez kompromitację kołtuństwa rodziny Dulskich, a zwłaszcza przez demaskację postaci tytułowej, właścicielki czynszowej kamienicy.

Moralność pani Dulskiej

Nowa telewizyjna inscenizacja dramatu Gabrieli Zapolskiej w reżyserii Marcina Wrony. W roli głównej wystąpiła Magdalena Cielecka.

„Moralność pani Dulskiej” napisana w 1906 roku została nazwana przez nią samą „tragifarsą kołtuńską”. Akcja toczy się w mieszkaniu Dulskich we Lwowie (istnieje również wersja krakowska sztuki). Głównym problemem utworu jest kryzys moralności mieszczańskiej ukazany przez kompromitację kołtuństwa rodziny Dulskich, a zwłaszcza przez demaskację postaci tytułowej, właścicielki czynszowej kamienicy.

Next-Ex

Sztuka Juliusza Machulskiego to współczesna opowieść oparta na obyczajowym motywie przedstawienia rodzicom nowego narzeczonego córki jedynaczki. Ta niełatwa konfrontacja w zabawny sposób ujawnia prawdziwe oblicze biorących w niej udział bohaterów.

Ojciec rodziny poszukuje idealnego partnera dla swojej „królewny”. Żaden z przyprowadzanych przez nią chłopców nie jest w jego oczach odpowiednim kandydatem do jej ręki i dlatego każdy, prędzej czy później, staje się tytułowym „next-ex”. To podsuwa córce pewien pomysł... Przeprowadzona przez nią mistyfikacja ujawnia, jak zgubne mogą okazać się nadmierne ambicje. Decydująca musi być miłość, a nie zdanie innych.

Next-Ex

Sztuka Juliusza Machulskiego to współczesna opowieść oparta na obyczajowym motywie przedstawienia rodzicom nowego narzeczonego córki jedynaczki. Ta niełatwa konfrontacja w zabawny sposób ujawnia prawdziwe oblicze biorących w niej udział bohaterów.

Ojciec rodziny poszukuje idealnego partnera dla swojej „królewny”. Żaden z przyprowadzanych przez nią chłopców nie jest w jego oczach odpowiednim kandydatem do jej ręki i dlatego każdy, prędzej czy później, staje się tytułowym „next-ex”. To podsuwa córce pewien pomysł... Przeprowadzona przez nią mistyfikacja ujawnia, jak zgubne mogą okazać się nadmierne ambicje. Decydująca musi być miłość, a nie zdanie innych.

Trzy razy Fredro

„Trzy razy Fredro” to niezwykły projekt Teatru Telewizji. Prezentujemy widzom mniej znane utwory komediopisarza: „Świeczka zgasła” w reżyserii Jerzego Stuhra, „Zrzędność i przekora” w interpretacji Mikołaja Grabowskiego oraz „Nikt mnie nie zna” w reżyserii Jana Englerta.

Trzy razy Fredro

„Trzy razy Fredro” to niezwykły projekt Teatru Telewizji. Prezentujemy widzom mniej znane utwory komediopisarza: „Świeczka zgasła” w reżyserii Jerzego Stuhra, „Zrzędność i przekora” w interpretacji Mikołaja Grabowskiego oraz „Nikt mnie nie zna” w reżyserii Jana Englerta.

Zaręczyny

Maria i Kajetan organizują oficjalne zaręczyny z udziałem przyszłych teściów. Problem w tym, że światopoglądowo obie rodziny lokują się na przeciwstawnych biegunach.

Zaręczyny

Maria i Kajetan organizują oficjalne zaręczyny z udziałem przyszłych teściów. Problem w tym, że światopoglądowo obie rodziny lokują się na przeciwstawnych biegunach.

Rybka canero

Komedia kryminalna Juliusza Machulskiego, napisana specjalnie dla Teatru Telewizji, odznaczająca się dynamiczną akcją, zbawnymi dialogami i błyskotliwą obserwacją rzeczywistości. Jednocześnie to pretekst do zaprezentowania różnych typów ludzkich, wyśmiania zachowań i zakłamania obyczajowego. Akcja sztuki rozgrywa się w willi zmarłego profesora Stefana Vogla, który zakończył żywot w tajemniczych okolicznościach. Nieboszczyka znalazł syn w salonie, z wycelowaną strzelbą w jego kierunku. Poszlaki wskazują na samobójstwo. Tydzień po tych dramatycznych wydarzeniach w willi profesora odbywa się stypa, na którą przybywają zaproszeni goście, ale także ci niezbyt mile widziani.

Rybka canero

Komedia kryminalna Juliusza Machulskiego, napisana specjalnie dla Teatru Telewizji, odznaczająca się dynamiczną akcją, zbawnymi dialogami i błyskotliwą obserwacją rzeczywistości. Jednocześnie to pretekst do zaprezentowania różnych typów ludzkich, wyśmiania zachowań i zakłamania obyczajowego. Akcja sztuki rozgrywa się w willi zmarłego profesora Stefana Vogla, który zakończył żywot w tajemniczych okolicznościach. Nieboszczyka znalazł syn w salonie, z wycelowaną strzelbą w jego kierunku. Poszlaki wskazują na samobójstwo. Tydzień po tych dramatycznych wydarzeniach w willi profesora odbywa się stypa, na którą przybywają zaproszeni goście, ale także ci niezbyt mile widziani.

Inka 1946

Historia mordu sądowego dokonanego na niespełna 18-letniej Danucie Siedzikównie, sanitariuszce i łączniczce w V Brygadzie Wileńskiej AK, mjr Zygmunta Szendzielorza „Łupaszki”. Spektakl Wojciecha Tomczyka w reżyserii Natalii Korynckiej-Gruz.

Inka 1946

Historia mordu sądowego dokonanego na niespełna 18-letniej Danucie Siedzikównie, sanitariuszce i łączniczce w V Brygadzie Wileńskiej AK, mjr Zygmunta Szendzielorza „Łupaszki”. Spektakl Wojciecha Tomczyka w reżyserii Natalii Korynckiej-Gruz.

Klub kawalerów

Komedia Michała Bałuckiego w reżyserii Krystyny Jandy. W rolach członków tytułowego „klubu kawalerów” wystąpili: Jerzy Stuhr, Janusz Gajos, Cezary Pazura, Marcin Dorociński i Zbigniew Zamachowski.

Klub kawalerów

Komedia Michała Bałuckiego w reżyserii Krystyny Jandy. W rolach członków tytułowego „klubu kawalerów” wystąpili: Jerzy Stuhr, Janusz Gajos, Cezary Pazura, Marcin Dorociński i Zbigniew Zamachowski.

Kontrym

Niezwykłe losy Bolesława Kontryma. Uczestnik wojny polsko-bolszewickiej 1920 r. po stronie sowieckiej, potem oficer Straży Granicznej i Policji Państwowej, cichociemny i powstaniec warszawski... Spektakl Marka Pruchniewskiego w reżyserii Marcina Fischera.

Kontrym

Niezwykłe losy Bolesława Kontryma. Uczestnik wojny polsko-bolszewickiej 1920 r. po stronie sowieckiej, potem oficer Straży Granicznej i Policji Państwowej, cichociemny i powstaniec warszawski... Spektakl Marka Pruchniewskiego w reżyserii Marcina Fischera.

Rewizor

Jerzy Stuhr proponuje współczesne odczytanie komedii satyrycznej Gogola w gwiazdorskiej obsadzie po ponad 35 latach od ostatniej inscenizacji w Teatrze Telewizji. To arcydzieło dramaturgii rosyjskiej z jednej strony bezlitośnie demaskuje realia carskiej Rosji i stosunki panujące na prowincji, z drugiej podkreśla to, co jest ponadczasowe, czyli ludzkie przywary i tzw. układy funkcjonujące w każdym społeczeństwie, który opiera się na strachu. Do prowincjonalnego miasteczka trafia przejazdem hulaka i uwodziciel – Chlestakow. Fatalny zbieg okoliczności sprawia, że miejscowa elita bierze go za podróżującego incognito rewizora, z najwyższego rozkazu kontrolującego całą gubernię. Władze miasteczka, z Horodniczym na czele, mają wiele do ukrycia, dlatego próbują zrobić jak najlepsze wrażenie na ważnym gościu. Znajdujący się w poważnych tarapatach finansowych Chlestakow skwapliwie wciela się w przypisaną mu rolę. Bierze sowite łapówki, chętnie nadstawia ucha na donosy i pochlebstwa małomiasteczkowych notabli, umizguje się do żony i córki Horodniczego, który udzielił mu gościny. W oczach prowincjuszy uchodzi za człowieka, który wszystko może. Gdy sytuacja go przerasta, cichaczem czmycha. Jego prywatny list, przejęty przez miejscowych dygnitarzy, ujawnia straszną prawdę...

Rewizor

Jerzy Stuhr proponuje współczesne odczytanie komedii satyrycznej Gogola w gwiazdorskiej obsadzie po ponad 35 latach od ostatniej inscenizacji w Teatrze Telewizji. To arcydzieło dramaturgii rosyjskiej z jednej strony bezlitośnie demaskuje realia carskiej Rosji i stosunki panujące na prowincji, z drugiej podkreśla to, co jest ponadczasowe, czyli ludzkie przywary i tzw. układy funkcjonujące w każdym społeczeństwie, który opiera się na strachu. Do prowincjonalnego miasteczka trafia przejazdem hulaka i uwodziciel – Chlestakow. Fatalny zbieg okoliczności sprawia, że miejscowa elita bierze go za podróżującego incognito rewizora, z najwyższego rozkazu kontrolującego całą gubernię. Władze miasteczka, z Horodniczym na czele, mają wiele do ukrycia, dlatego próbują zrobić jak najlepsze wrażenie na ważnym gościu. Znajdujący się w poważnych tarapatach finansowych Chlestakow skwapliwie wciela się w przypisaną mu rolę. Bierze sowite łapówki, chętnie nadstawia ucha na donosy i pochlebstwa małomiasteczkowych notabli, umizguje się do żony i córki Horodniczego, który udzielił mu gościny. W oczach prowincjuszy uchodzi za człowieka, który wszystko może. Gdy sytuacja go przerasta, cichaczem czmycha. Jego prywatny list, przejęty przez miejscowych dygnitarzy, ujawnia straszną prawdę...

Operacja Reszka

„Operacja Reszka” to historia Piotra Jeglińskiego, w latach 70-tych studenta historii KUL-u, przywódcy opozycyjnego środowiska, skupionego wokół pisma „Spotkania”. Jegliński wyjeżdża na Zachód, by zdobyć powielacz i zakłada w Paryżu emigracyjną filię pisma, poświęconego odkłamywaniu historii. Organizuje kanały przerzutowe i siatkę współpracowników, by do Polski mogły dotrzeć niecenzuralne wydawnictwa. W końcu wzbudza zainteresowanie Służby Bezpieczeństwa i zostaje poddany totalnej inwigilacji. Dramat dokumentalny Włodzimierza Kuligowskiego przedstawia operację MSW, mającą na celu likwidację bohatera przy pomocy zwerbowanego agenta, który był kurierem Jeglińskiego. Portretuje także ciekawą postać Rafała Gan-Ganowicza.

Operacja Reszka

„Operacja Reszka” to historia Piotra Jeglińskiego, w latach 70-tych studenta historii KUL-u, przywódcy opozycyjnego środowiska, skupionego wokół pisma „Spotkania”. Jegliński wyjeżdża na Zachód, by zdobyć powielacz i zakłada w Paryżu emigracyjną filię pisma, poświęconego odkłamywaniu historii. Organizuje kanały przerzutowe i siatkę współpracowników, by do Polski mogły dotrzeć niecenzuralne wydawnictwa. W końcu wzbudza zainteresowanie Służby Bezpieczeństwa i zostaje poddany totalnej inwigilacji. Dramat dokumentalny Włodzimierza Kuligowskiego przedstawia operację MSW, mającą na celu likwidację bohatera przy pomocy zwerbowanego agenta, który był kurierem Jeglińskiego. Portretuje także ciekawą postać Rafała Gan-Ganowicza.

Teatr w VOD

Ekstra

Msza za miasto Arras – zwiastun

Msza za miasto Arras – zwiastun

Goła Baba – zwiastun

Goła Baba – zwiastun

Lord Jim – zwiastun

Lord Jim – zwiastun

POKAŻ WIĘCEJ